vrijdag 5 februari 2016

Voorbereiding eerste college Ontwerpen

Voor het eerste college van het vak Ontwerpen voor Wetenschapseducatie en -communicatie moesten we een korte presentatie voorbereiden over een iets dat we (mede)ontworpen hebben en waar we trots op zijn. Dit vond ik nog een hele klus! Ik vind mezelf totaal niet creatief, dus ik zal ook niet snel uit mezelf iets gaan ontwerpen.
Maar na lang nadenken, bedacht ik me ineens een goed voorbeeld! In de zomer van 2014 heb ik samen met een aantal andere vrijwilligers een korte film gemaakt voor Stichting Sinterklaas Emmen. Ik ben al jaren betrokken bij deze stichting die al vijf jaar lang een onvergetelijk sinterklaasfeest neerzet in Emmen. Elk jaar is er een sinterklaashuis waar iedereen welkom is om sint en zijn pieten te ontmoeten en sinds kort zijn er ook andere activiteiten, zoals de intocht en een lichtjesoptocht. In de zomer van 2014 hadden we voor het eerst meerdere activiteiten voor de sinterklaasperiode en we wilden dit goed aanpakken om te zorgen dat er zoveel mogelijk mensen zouden komen. Daarom kwamen we met een idee om een film te maken.
Ik heb hierbij vooral geleerd hoeveel er bij zo'n ontwerp en uitvoeringsproces kwam kijken. Ik was me van tevoren niet bewust hoeveel meer er achter een film zit dan alleen een idee en tekst/rolverdeling. Maar op het uiteindelijke product ben ik toch erg trots! Stiekem vooral op het feit dat ik op de aftiteling wordt genoemd onder regie!


Hieronder een link naar het eindresultaat:


https://www.youtube.com/watch?v=HtrS06ivnf0

Geen opmerkingen:

Een reactie posten